Publikationen Digitale Strategien - HTW Chur

Menu
Schweizerisches Institut für Entrepreneurship (SIFE)
Publikationen Digitale Strategien

Übersicht

Das Schweizerische Institut für Entrepreneurship (SIFE) ist in den Medien präsent, hält Referate und veröffentlicht Publikationen. Nachfolgend eine Zusammenstellung der Publikationen im Forschungsfeld Digitale Strategien.

Publikationen

2018

2017

  • Beier, M.; Wagner, K. (2017): What determines the growth expectations of early-stage entrepreneurs? Evidence from crowdfunding. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, forthcoming.

2016

  • Beier, M. (2016): Exploration and Exploitation in Relationship Portfolios of Young Enterprises: A Computer Simulation.

  • Beier, M. & Wagner, K. (2016): User Behavior in Crowdfunding Platforms - Exploratory Evidence from Switzerland. Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) 2016, Hawaii.
  • Beier, M.; Wagner, K. (2016): Was hält Schweizer KMU davon ab, Social Media zu nutzen? Tagungsband Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI) 2016, Ilmenau.
  • Hauser, C.; Hogenacker, J.; Wagner, K. (2016): Innovation und Export von KMU des Verarbeitenden Gewerbes in der Europäischen Union. Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship ZfKE, 64(2): 81-102.

2015

  • Beier, M.; Wagner, K. (2015): Crowdfunding Success: A Perspective from Social Media and E-Commerce. Proceedings of the 36th International Conference on Information Systems (ICIS), Fort Worth, Texas.
  • Semrau, T.; Beier, M. (2015): Editorial Special Issue: Entrepreneurial Challenges in the 21st Century: Current Research and Future Avenues. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, Vol. 25(2).

2014

  • Beier, M.; Früh, S.; Wagner, K. (2014): Der Nutzen von Social Media bei der familienexternen Unternehmensnachfolge. Next Letter – Stiftung KMU Next, 09/2014.

  • Beier, M.; Früh, S.; Wagner, K. (2014): Crowdfunding für Unternehmen – Plattformen, Projekte und Erfolgsfaktoren in der Schweiz. Forschungsbericht HTW Chur.

  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): Social Media: Dabei sein ist nicht alles. IT Magazine 2014/11.
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): Crowdfunding. Das richtige Timing ist erfolgsentscheidend. KMU-Magazin, Ausgabe 11/2014.
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): Das richtige Timing beim Crowdfunding. Eine explorative Studie zu Projekten auf 100-days.net. Discussion Papers on Economics and Entrepreneurial Management, 2/2014. Chur.
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): Strategische Anwendung von Social Media. Blickpunkt KMU, Ausgabe 3/2014.
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): Geschäftsmodell und Social Media. Der Weg zur strategischen Anwendung. KMU-Magazin, 01/02, 2014.

Konferenzbeiträge

2016

  • Beier, M.; Wagner, K. (2016): Social Media Adoption: Barriers to the Strategic Use of Social Media in SMEs. European Conference on Information Systems (ECIS), Istanbul, 12-15 June 2016.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2016): User Behavior in Crowdfunding Platforms – Exploratory Evidence from Switzerland. Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Hawaii, 5-8 January 2016.
     
  • Beier, M.; Aebli, A. (2016): Who Uses Mobile Apps Frequently on Vacation? Evidence from Tourism in Switzerland. ENTER Conference on e-Tourism. Bilbao, 2-5 February 2016.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2016): Was hält Schweizer KMU davon ab, Social Media zu nutzen? Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI). Ilmenau, 9.-11. März 2016.

2015

  • Beier, M.; Wagner, K. (2015): Crowdfunding Success: A Perspective from Social Media and E-Commerce. 36th International Conference on Information Systems (ICIS). Fort Worth, Texas, 13-16 December 2015.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2015): The Financial Scope of Nascent Entrepreneurs' Projects – Evidence from Crowdfunding. International Open and User Innovation Meeting (OUI). Lisbon, 13-15 July 2015.
     
  • Beier, M.; Früh, S.; Wagner, K. (2015): What Factors Influence the Size of the Funding Goal in Crowdfunding Projects? Evidence from Switzerland. 13th IECER Conference. Montpellier, 25-27 February 2015.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2015): Crowdfunding Success of Tourism Projects – Evidence from Switzerland. 22nd ENTER Conference on e-Tourism. Lugano, 3-6 February 2015.

2014

  • Beier, M. (2014): Balancing Exploration and Exploitation in Network Development of Entrepreneurial Ventures: Expansion of Micro-Foundations and Integration in a Dynamic Model. 30th European Group of Organization Studies (EGOS) Colloquium, Rotterdam, 3-5 July 2014.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): What is the Perfect Day to Start a Crowdfunding Campaign? An Explorative Study of Timing in Crowdfunding. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung G-Forum 2014, Oldenburg, 13.-14. November 2014.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): The Decision of Small Firms to Adopt Social Media: Perception of Risks and Benefits. Academy of Management Proceedings 2014 (1), 17196.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): Adaptation to a Connected World: What Determines the Use of Social Media of Small Firms? 30th European Group of Organization Studies (EGOS) Colloquium, Rotterdam, 3-5 July 2014.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): Who uses Social Media Networks? Antecedents and Firm Characteristics of Swiss SME. General Online Research Conference (GOR), Köln, 5-7 March 2014.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2014): Getting Money from the Crowd: Drivers of Fundraising Success. 12th Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship Research (IECER), Chur, 12-14 February 2014.

2013

  • Bau, F.; Wagner, K. (2013): Unternehmerisches Verhalten von Mitarbeitenden – ein Instrument zur Messung der Rahmenbedingungen für Corporate Entrepreneurship. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung G-Forum 2013, Koblenz, 7.-8. November 2013.
     
  • Bau, F.; Wagner, K. (2013): Measuring Corporate Entrepreneurship Culture. Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship IECER, Brescia, 13-15 March 2013.
     
  • Beier, M. (2013): Network Development of Young Enterprises – An Organizational Design Approach. Interdisciplinary European Conference on Entrepreneurship IECER, Brescia, 13-15 March 2013.
     
  • Beier, M.; Schreiber, Ch. (2013): Design and Embedding of Online Videos and their Effects on Conversion Rates of a Website. General Online Research Conference (GOR), Mannheim, 4-6 March 2013.
     
  • Beier, M.; Wagner, K. (2013): Mehr Social Media, mehr Corporate Entrepreneurship, mehr Erfolg? – der Beitrag von neuen Kommunikationsinstrumenten zum Innovationserfolg. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zur Gründungsforschung G-Forum 2013, Koblenz, 7.-8. November 2013.